2012. december 22., szombat

Pisztácia torta

Posted by Picasa
Ezt a tortát is Karácsonyra csináltam. Most Zilah tortaformát használtam, amibe 5 tojásból készült piskótatésztát sütöttem. (5 tojás sárgája, 5 ek. porcukor, a tojásfehérje felvert habja, 5 ek. rétesliszt.) A krémhez kikavartam 20 dkg vajat, fél liter felvert tejszínből 3-4 evőkanállal tettem bele, ízlés szerint vaníliás cukor, nagyon apróra darált (kb. 10 dkg. pisztáciát is belekevertem és 1 ek. pisztácia pasztát (elhagyható), 2-3 csepp zöld mandulaaromával ízesítettem még. A kihűlt piskóta kis mélyedésibe dekor-fecskendővel belenyomtam a megfelelő adagokat. A maradék tejszín, a mélyedések széleihez került, szintén dekor-fecskendővel. Készen kapható marcián szirmokkal és durvára darált pisztáciával dekoráltam. A közepébe zöld koktélcseresznyékbe szúrt ostyarózsa került. 70 perc alatt kész voltam vele.

Nincsenek megjegyzések: