2012. március 12., hétfő

Giballa Katalin konyhája: Szűzpecsenye rántva

A szűzpecsenyét megmossuk, kb. 1.5-2 cm-es szeletekre vágjuk, kloffoljuk, sózzuk.
A panírozáskor a tojásokba szoktam kicsi  olajat, vagy kis kanálka tejfölt is tenni, sokkal finomabb lesz a hús. Én kétszer forgatom a tojásba és a morzsába is, szeretjük az un. "bundás" husit, főleg, ha még zöldpaprika szeleteket is sütünk rajta. Tepsit kibélelünk sütőpapírral, a húsokat belrakosgatjuk, mindegyik hús tetejére teszek egy-egy kanálka zsiradékot én a kacsazsírra esküszöm), aki akarja mehet az olaj is.  Kb, 40 perc alatt megsül (légkeverés 150 oC). Amíg sűlöget brokkolit készítettem, sós vízbe megfőztem, vajon átforgattam és melegen tartottam. Most időhiány miatt kész mirelit krumplit használtam     Azért sütök majdnem mindig sütőbe, mert valahogy így finomabbnak érzem az ízét és nem beszélve arról, hogy még mi mindent lehet mellé bepakolni (paprika, paradicsom, krumpli, zeller, hagyma, fokhagyma, stb., ki mit szeret).                                     

Nincsenek megjegyzések: