2012. szeptember 2., vasárnap

Lapocka rántva

 Hát megmondom őszintén, eddig én még lapockát nem rántottam ki. De pörköltnek vettem egy szép nagy darab világos, feltehetően fiatal disznó (aki jobban szerei sertés) lapockáját. Kockácgatva a húst egy olyan részéhez értem, amit vétek lett volna pörköltnek "elpazarolni", vágtam 7 szép vékony szeletet és lefagyasztottam. Mit is főzzek? - gondolkodtam, eszembe jutott a lapocka, hát nem csalódtam, sőt. Finomabb volt a karajánál, mert nem olyan szálkás.
Szokás szerint bepaníroztam, csak tettem a tojáshoz egy kis olajat is és kevés kacsazsíron, időnként kenegetve 150 oC-on  (légkeverés) sütőbe sütöttem szépségesre. Fele időben egész zöldpaprikákat tettem rá, amit szintén megkenem és vele sütöttem. A visszamaradt kevés zsiradékba karikára vágott krumplit tettem, ecsettel átkentem a zsiradékjával elősütöttem 200 oC-on, majd grilleztem. Finom ropogós krumpli, kívül ropogós, belöl szaftos rántott husi, párolt zöldbab, kell ennél több (hát persze, hogy kellett,  egy nagy adag csoki-vanília fagyi házi rumos meggy öntettel).


Nincsenek megjegyzések: