2012. május 3., csütörtök

Tarhonyás csirke


 A tarhonyás csirkét drága nagymamámtól tanultam, ez egy igazi alföldi étel.
Régen a szegény emberek étele volt, csak éppen hús nélkül,
Ezen a recepten nem változtattam, így autentikus.

A csirkehúsokból húslevest főzünk. mindegy milyen része a csirkének, csak valami csontos is legyen benne, mert az ad neki jó ízt.
Most én csak csirkeszárnyakat és aprólékokat (zúza, máj, szív) főztem, ez volt csak a hűtőbe, de ez is igen jó.
Amikor már elég puha a csirke,  kacsa (vagy bármilyen zsiradékon) a tarhonyát rózsaszínűre pirítjuk, majd úgy három-négyszeres mennyiségű húslevessel felengedjük,  ha szükséges további levest merünk még hozzá, . kockára vágott krumplit teszünk bele (el is maradhat) és addig főzzük, amíg a tarhonya és a krumpli meg nem puhul. Közben daraboljunk bele egy két zöldpaprikát, esetleg még egy paradicsomot is, mert nagyban  hozzájárul az ízek végeredményéhez. Ekkor pirospaprikát keverünk bele, én még egy icike-picike őrölt csilit is csempésztem hozzá , mert aminek piros szaftja van legyen legalább enyhén csípős.
Ha a paprika feloldódott, szűrőkanállal a húsokat-aprólékokat átrakjuk a tarhonyához és úgymond "összerotyogtatjuk". Kóstoljuk meg, mert még esetleg  lehet utána sózni.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Ma elkészítettem. Tényleg nagyon finom. Én krumplit nem tettem bele, viszont sárgarépa csíkokat, zellert, paradicsomot, paprikát igen. A végére nagyon kellemes ízhatás jött létre.

Kati írta...

Kedves Névtelen, örülök, hogy ízlett. Egyébként én sem eszem a krumpliból, de a családom így szokta meg, hát teszek bele.
Én gondosan kikerülöm.
Szép estét
Kati