2012. szeptember 21., péntek

Vaníliás- kávés krémtorta



Ezt a krémtortát unokahúgom születésnapjára "dobtam" össze,  haladós egy dolog, mert (jól megválasztott ) krémporokat használtam a stabilitás érdekében, természetesen ami a jó ízt is biztositja.
A torta alapja egyszerű piskótatészta 5 tojásból (ez egy nagyobb méretű  tortaforma).
Dr.Oetker krémalapból csináltam a vaníliás réteget (2 tasak), a  kávékrém alapot Stracsatella mousspor adta, amihez még kevertem kávépasztát, jófajta rumot és kevés vajat (10 dkg,) és kb. 2 ek. valódi kakaóport, ami ellensúlyozta a vanília krémespor édességét.  Cukor nem kellett semmihez, mert a krémporok mind tartalmaznak cukrot.
Először kikevertem az egyik zacskó krémesport és rásimítottam a piskótára, majd a már előre elkészített kávékrém  következett, amit nyugodtam rátehetünk rögtön a vanílás rétegre, mert igen hamar "szilárdul", majd szép kényelmesen elkészülök a következő krémes réteghez, had pihenjen a hűtőbe a barna krémréteg, kávézunk, beszélgetünk, és felverünk fél liter cukrásztejszínt (habtejszínt) kinek mi tetszik,  majd úgy 20-25 perc múlva összesen 1 perc alatt kikeverem a harmadik rétegünket (vaníliás krémespor) és mehet a barnakrémre, amire felvert tejszín kerül,amit cirkarmazunk, díszitgetünk. Én most cukorvirágokkal, amit Kiss Márti csinált www.facebook.com/Tortadekoracio. Csuda dolgokat tud és most már folyamatosan rendelek tőle, egyedi igényeknek megfelelően készíti el azt amit szeretnénk, szóval nincs tucatáru.
Süteményünket legalább 24 órát hagyjuk hűtőbe, csak utána szeleteljük. A születésnapon igen gyorsan elfogyott ez a "házi" krémtorta.

Nincsenek megjegyzések: