2012. szeptember 26., szerda

Óriás túrósbatyu rétestésztából



Posted by PicasaEgy kedves ismerősöm névnapjára csináltam ezt az óriás túrós batyut
Egyszer még évekkel ezelőtt csináltam, mivel azóta is emlegeti, most igyekeztem neki örömet szerezni ezzel a süeménnyel.
Kerek tortaforma alját kibéleltem sütőpapírral,  jó alaposan kivajaztam az egész formát.
Belefektettem egy jó nagy réteslapot, hogy a szélei lelógjanak és ecsettel átkentem  olvasztott vajjal (az olaj is jó), ezt megismételtem egészen addig, mig 3 réteslap nem került egymásra.
1 kg túrót kikevertem natúr krémsajttal  (jelen esetbe maszkarponéval, de jó a Fildadelfia krémsajt is) ), 6 tojás sárgájával, vanília kivonattal, ízlés szerinti mennyiségű cukorral (én csak vaníliás cukrot tettem bele), kevés citromlével, 2 csomag vaníliás pudingporral.
Mixerrel jó alaposan átdolgoztam és a masszát a tortaformába töltöttem (már ami belefért).  A kilógó széleket középen összecsavartam és mehetett a sütőbe közepe hőfokra (150 oC légkeverés). Kb. egy órán át sütöttem. A kimaradt túrót a megmaradt réteslapokkal hasznosítottam, apróbb batyukat csináltam belőlük. Ezeket természetesen mi ettük meg.

Nincsenek megjegyzések: