2012. október 17., szerda

Arany torta


Ezt a tortát a véletlen szülte, nem is akartam  már sütni. Amikor a Balaton tortát készítettem, mint egy zöldfülű, elrontottam az első piskótalapot, mert 1 jó ek. kakaóporral többet tettem bele, ettől egy vékony omlós tésztát kaptam. Majdnem kidobtam, de mondtam magamnak, idefigyelj édes lányom, csinálj inkább valami hirtelen dolgot.
Na a lapot félretettem, amikor a Balaton elkészült, hát ott álltam mindenféle színű krémmaradékkal, ennek egy részét lekezdtem belekenni, majd eszembe jutott, hogy a kiszabott piskóta maradéka is ott van. Ezeket elosztottam a rákent krém tetején, mérsékelten megspricceltem egy kis ír krémlikőrrel, majd jött a többi krém (barna, zöld, kék, maradék tejszínhab). erre ráfektettem a lap másik felét.
Félre tettem, hogy majd úgy "házi használatra" jó lesz esz. Eszembe jutott, hogy van 6 db pezsgősüveg gyertyám, na mondtam ismét "édes lányom légy kreatív", hát próbálkoztam. Bekevertem egy kis kávépaszta krémet úgy fél liter tejszínből, kakaó porból,  kávépasztával és még volt  úgy 10 dekányi puha vajam, zsupsz az összesen "összekutyultam", kóstoltam, hát.... nem azért mert én csináltam, de csudajó volt.
Ezzel körbekentem tortát (mert már kezdett hozzá hasonlítani). De mit is tegyek rá? Hát egy fiú-neműnek nem akartam virágocskákat.  Egy kerek tortaformát kibéleltem fóliával, beletettem 20 dkg felolvasztott magas kakaótartalmú étcsokoládétét és a tortaformát forgatva egyenletesen elosztottam az alján. Betettem  hűtőbe és úgy fél óra múlva vékonypengéjű késsel  próbáltam egyforma háromszögeket bejelölni törésmélységig, mindhiába, szerintem az összes más méretű. De legalább tudják, hogy én csináltam, :)))
Amikor rendesen megkötött óvatosan a törésvonalnak megfelelően elválasztottam őket. A tortákra kb. a szeletvastagsághoz nyomtam egy-egy halmocska krémet, majd középre egymás mellé 6 db-ot.
A háromszögek szélesebbik részét ráfektetem a halmocskákra, majd szemügyre vettem a "végeredményt'.
Hát mindenek tűnt, csak ünnepinek nem. Mit is tegyek rá, ezen agyalva nézelődtem a spájzom nem túl szűkös kínálata felett, valami egyedi, valami különleges, ünnepélyes kellene, így beszélgettem ismét magammal. Igazi skrizofén állapot volt.  Na végre megláttam az arany spray-t, gondoltam lefújom a háromszögeket, de időnként az arany mellément, megdühödtem és ráfújtam az egész tortára a flakon tartalmát. Magam is meglepődtem a végeredményen, hát nekem nagyon tetszett (tudom nem illik magunkat dicsérni, de elégedett voltam vele. A vendégekről nem is beszélve....., az írkrém valamint a kávékrém kiválóan kiegészítettték egymást.
Most így utólag hozzáteszek ez a recept és a Balaton torta nem tartozik az igazán gyorsan elkészíthető sütik közzé, de ünnepi alkalmakra, jeles ünnepekre azért még én sem sajnálom az időt.

Nincsenek megjegyzések: