2012. október 17., szerda

Balaton torta

Na végre ide is eljutottam, hogy egy-két receptet újra megosszak Veletek. Most például ezt a Balatonhoz nem annyira hasonlító, de mégiscsak szimbolizáló süteményt "alkottam" meg sógorom 60 születésnapjára, aki szabad idejében hajóján "szeli a habokat" hajójával.

Sütöttem két gáztepsi nagyon kakaós piskótát sütöttem 8-8 tojásból (apró tojások voltak.
Amíg felvertem egy liter cukrásztejszínt, majd feleztem. Az egyik felébe tettem 20 dkg vajat, 1 csomag vaníliás krémport habosra keverve, 3 púpos ek. holland kakaóport, 2 ek. ír krémpasztát a krémlikőr is jó).
A tortához csinált a barátnőm egy sablont, de nem jól adtam meg a tepsi méretét, így át kellett "szabnom" a Balatont. Szikével jól lehet vágni együtt a két lapot.
A közepét megkentem a krém egy részével, majd a másik fele tejszínhabból kitettem úgy 5 evőkanálnyit és pici zöld ételfestéket csöppentettem bele és összekevertem (ez lesz a parti fű). A többi részébe kék ételfestéket tettem óvatosan adagolva, ezzel kentem meg a tetejét a széleinél kicsi részt szabadon hagyva.
Nyomó fecskendővel adagoltam ki a parti füvet körbe körbe és rátettem a dekorációt. A szélét étcsoki darával szórtam be.
A dekorációt vitorlás, ehető kövek, stég, nádas Kiss Márti (www.facebook.com/Tortadekoracio csinálta.
Ja és még a nagyobb városokat jelző táblákat is. Az a jó, hogy minden ehető.
Elkövettem azt a hibát, hogy már 1 nappal előtte beletettem a nádast és a jelzőtáblákat, amik a krémbe kissé megpuhultak és kissé  eldöltek.

Nincsenek megjegyzések: