2012. október 21., vasárnap

Rakott kalács II.


Posted by PicasaA gulyásleves után gondoltam csinálok valami édességet, amibe lekvár is van
A fagyasztó  már "tele" volt maradék kaláccsal,  néhány lekváros kiflivel, gondoltam ebből két jénaira is futja, az egyiket megkapják a patikus lányok, a másikat pedig mi jól megesszük.
A jénaikat jó vastagon kivajaztam, a felszeletelt kalács-kiflis maradékokat langyos vaníliás cukros tejbe mártottam én minden kalács-kiflis réteg közé tettem szilvalekvárt, cukrozott mákot. A végén a vaniliás-cukros tejet összekevertem 6  tojás sárgájával és a kalácsokra locsoltam. A fehérjéből vaníliás cukros kemény habbá vertem és elosztottam a "létesítmény" tetején.

150 oC (légkeverés) előmelegített sűtőben addig sütöttem még a tojáshab meg nem pirult.
Gondoltam teszek a habba darált diót is(  majd legközelebb), de most nem volt kedvem darálni.

Változatlanul nagyon-nagyon finom volt - nagymamám szavaival élve - ez a kis szájízelítő.

Gyors édesség
Jaaa.... sülés után elfelejtettem lefényképezni :((((

Nincsenek megjegyzések: