2013. február 13., szerda

Karamellás mogyorótorta

A gáztepsibe 2 lap piskótát sütöttem (sokan voltunk), Még sült-hűlt, elkészítettem a krémet. Kb. 50-60 dkg mogyorót (most "lányos zavarba" estem, mert nem tudom hogy ez-e az amerikai mogyorót, na jó, szóval amelyiket kalapáccsal kell törögetni) megpirítottam, finomra daráltam. Cukrot karamellizáltam, fóliára öntöttem, amikor megkötött (olyan lett mint egy darab katedrál üveg :))) összetördeltem, finomra daráltam ezt is. Vanília krémet főztem (jó a puding por is, de most ráértem "vackolni"), amikor kihűlt vajat tettem hozzá és 2-4 kávéskanál vanília kivonatot (magam csinálom) és összekevertem a mogyoróval és karamellel. A krém egy részét (azért nem irtam mennyiségeket, mert nem tudom ki mennyire eszi krémesen, mert én nagyon-nagyon) rákentem az egyik piskótalapra, a másik lapot kb. 1.5 cm-es csíkokra vágom és berácsozom vele a krémmel megkent piskótát. A maradék krémet a rácsok közötti hézagokba nyomom dekor-fecskendővel. Hagyok ki annyi pörkölt mogyorót, hogy mindegyik krémkupac tetejére jusson egy. Most elég sok maradt ezért a krémek közzé is jutott egy-egy szem meglepetés ropogós finom mogyorószem. Sőt volt étcsoki csipszem is ebből is szórtam a krémben levő mogyoróra, ez is adott a krémbe egy kis finomom ropogósságot. Tekintettel arra, hogy a karamellkrém elég édes, ez kellemesen kiegyenlítette az ízeket. Mi nem esszük túl édesen, ezért mindenki kóstolja meg a kész krémet.

Nincsenek megjegyzések: