2012. április 27., péntek

Kacsamáj

 Ez a 97 dkg-os májat egy 6 kg-os kacsából varázsoltam ki. Csak ámultam-bámultam. Jobban örültem neki, mint egy nercbundának.
Szóval... nem vagyok rosszmájú....:)))

Ha sütöm, nem teszek alá zsírt, csak fél dl.-nyi vizet öntök alá, előtte sózom, frissen őrölt borssal  megszórom. Kicsit magasabb falu serpenyőbe teszem, lefedem és a legkisebb takaréklángon hagyom átpárolódni. Időnként fordítom. Közben már olvad ki belőle a zsír, tűpróbát csinálok, amikor már nem jön belőle véres lé, leöntöm a zsírját, nagy lángon pirosra sütöm mindkét oldalát.
Ezzel a módszerrel veszítünk legkevesebbet a máj nagyságából. kívül szép piros, belseje finom krémes.
Megsülve elfelejtettem lefényképezni, mert a tálalással már olyan "last minut" állapotban voltam.
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: