2012. április 27., péntek

Töpörtyűs-krumplis pogácsa


 A pogácsa megsütésének ötletét maradék krumplipüré adta.
Mivel nem szeretek kidobni ételeket, némi tünődés után csak úgy - rám jellemző módon - szemre, gyúrtam meg tésztámat.
A kb. 40 dkg. krumplipürébe beleütöttem 3 tojás sárgásját, 2 ek. tejfölt, 1 ek. kacsazsirt, kis sót, 2 comag sütőport és annyi réteslisztet, hogy kellemesen lágy, jól gyútható tésztát kapjak. Némi  dögönyözés után kb. 1.5 cm vastagságra kinyújtottam és eléggé elitélendő módon megkentem még úgy 2 ek. kacsazsirral, rászórtam kb. 30-35 dkg.-nyi liba (kacsa?) töpörtyűt, 3x hajtogattam, mad kb. 4 cm átmérőjü pogácsaszaggatóval formáztam.
160 oC (légkeverés) előmelegített sütőbe pirosra sötöttem. Ebből a mennyiséből 2 nagy tepsivel lesz. Mivel nem tudtam "mi fog ebből kisülni", felkészítettem a családomat a B tervben szereplő eperre is, hátha a pogácsa a kukába landol. Na nem landolt.
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: