2012. június 12., kedd

Diós kuglóf




Posted by Picasa   Ezt a kuglófot csak úgy "összeütöttem".
10 tojás sárgáját, 10 ek. porcukorral, 15 dkg. vajjal habosra  kevertem., a fehérjét keményre felvertem. A tojásos masszához hozzáadtam 2 csomag vaníliás pudingport, 12 ek. darált diót, 2-3 ek. jófajta rumot, 2 ek. diópasztát, majd belekevertem a tojásfehérjét. Jó alaposan kivajazott kuglófformába öntöttem részleteiben és minden "részletet' megszórtam kimagozott meggyel (meggybefőttel).

150 oC-ra  ( légkeverés) sütőben jó 1 óra hosszat sütöttem (tűpróba). Sütőpapírra borítottam és konyharuhával letakartam.
Amíg hűlt elkészítettem a vaníliakrémet.  6 dl tejet felforraltam 5 tojás sárgájával, 1 vaníliarúd kikapart belsejével és a megmaradt vaníliarúddal. Belekevertem 2-3 ek. tejben kikevert 1 ek. vaníliás pudingport, édesítse mindenki ízlés szerint. Tálba öntöttem és rumba áztatott mazsolát szórtam bele.
Ezzel töltöttem meg a kihűlt kuglóf belsejét. Dekoráltam.

Nincsenek megjegyzések: