2012. július 9., hétfő

Lángos

 Mit is csinálhatnék + 40 fokban, mint, hogy süssek másfél kg. lisztből lángost. Tuti mazoista vagyok. De hát a lekvárfőzés és a mindennapi ebédfőzés is ilyesmi. De a lángos sütés 2 serpenyőbe, miközben a harmadik égőfejen a 8 literes fazékba a gyümölcslevest főzöm.....  De mit mondjak, én ezt jól birom, sőt szeretem. Családom és barátaim szerint, biztos, hogy valami nincs rendben nálam. Sebaj, vállalom.

Szóval a lángos,. én így csinálom, olyan pikk-pakk.
A másfél kg. lisztbe belekevertem 2 ek sót, 4 csomag express élesztőt és annyi langyos vizzel dolgoztam ki, hogy jó pihe-puha tésztát kapjak. Simára dögönyöztem, sőt még csapkodtam is, már amennyire ezt a - számomra - nem kis mennyiségű tömeget lehetett. Megliszteztem egy kicsit a tetejét és letakartam. Hagytam a konyhaasztalon kelni  (csak 15 perc!!!). Alaposan megliszteztem a munkafelületet és erre öntöttem ki a tésztát, amennyire lehetett négyzet alakúra nyomkodtam a kezemmel, a pizzavágóval  kb. 10x10 cm-es kockákra vágtam. Azért nem szaggattam kerekre, mert mindig van maradék és még a maradéknak is van maradéka. Így is lángos, úgy is lángos. Ez haladósabb. Hagytam még úgy negyedórát kelni. Majd a felforrósitott olajba tettetm kettessével, úgy hogy a szép kis négyszögeket ismeretlen formájúra huzkodtam szét.
Mindkét oldalukat pirosra sütöttem és konyhai papírtörlővel kibélelt tepsibe rakosgattam őket élükre állítva, szép sorjába. Hozzá, tejfölt, reszelt sajtot és fokhagymát adtam.
Posted by Picasa

Nincsenek megjegyzések: