2012. július 17., kedd

tiramisu tekercs





Posted by PicasaA tiramisu tekercset valószínűleg nem én találtam fel
(legfeljebb azt hiszem :))))
Megsütöttem egy lap piskótát 8 tojásból a gáztepsibe. Még melegen feltekertem és még hűlt, elkészítettem a tölteléket.
Fél liter tejszínt felvertem kemény habbá (cukrot nem tettem bele, mert a tejszín amúgy is édeskés), tettem még hozzá habfixálót is, mert a tekercsbe jobb ha stabil a krém.
A habot megfeleztem, egyik felébe tettem 2 púpozott ek. holland kakaóport, 2 ek. kávépasztát és habosra kevertem, a másik fele fehér maradt.
A kihűlt tekercset megkentem a barna krémmel, erre tettem egy sor rumoskávéba mártogatott babapiskótát (a szélénél hagytam  2-2 ujjnyi szabad helyet a feltekerés miatt), erre került a hab nagy része (csak egy kicsit hagytam a tetejére) és amennyire tudtam, szorosan feltekertem. Grillfóliába csomagoltam, mint egy szaloncukrot és egy éjszakára a hűtőbe tettem. Másnap kicsomagolás után a tekercset rumoskávéval megkentem, a közepén hosszába beszabtam egy kb. 3 cm szélességű zsírpapír csíkot és a többi részét szitával megszórtam holland kakaóporral. A csíkot levettem és az üresen maradt részt megdíszítettem a maradék tejszínhabbal és ehető rózsaszirmokkal.

Nincsenek megjegyzések: