2012. március 27., kedd

Lekváros bukta



Posted by Picasa  A lekváros bukta
elkészítése (nálam) igen gyors, leszámítva a sütési, kelesztési  időt.
1 kg lisztet 2 csomag szárított élesztővel, 3 ek. kristálycukorral, 1 ek. sóval összekeverek. Összegyúrom, dagasztom  kb. 6-7 dl. tejjel, amíg jó sima tésztát nem kapok. Tetejét kevés liszttel megszórom, dagasztótálban, vagy konyharuhával letakarva langyos helyen kb. 1 órát kelni hagyom, közben 1-2 alkalommal meg lehet dögönyözni, mett annál jobb. Ha már kb. háromszorosra kelt, újra ledagasztom, majd kb. fél óra múva jól belisztezett gyúrótáblára rakjuk és kb. 1.5 cm vastagságúra nyújtjuk.Pizzavágóval vagy késsel  kb. 8x8 cm-es kockákra vágjuk.
Ez a töltelék a következő: 7 dl darabos meggylekvárt összekevertem 1 ek. liszttel és annyi darált dióval, hogy a lekvár ne vándoroljon sütés közben a tésztából (aki akar cukrot is tehet bele, én nem szoktam, mert nem szeretjük a túl édes dolgokat). A keverékünkből 1-1 ek adagot teszünk a tészta közepébe és ráhajtjuk a tetejét. Villával körbenyomjuk a tészta széleit, ezt én biztonsági zárnak szoktam nevezni.
Sütőpapírral kibélelt tepsibe rajuk őket és kb. fél órát langyos helyen kelni hagyjuk, majd a tetejüket felvert lekenjük.
150 oC-ra (légkeverés) sütőben pirosra sütjük.
(Ha  nem gőzölős a sütőnk,bekapcsoláskor tegyünk az aljára egy kis edénybe forró vizet, így jobb állagú lesz a tésztánk).
Még egy tipp: ha már rózsaszín a tészta teteje, csészébe tegyünk tejet, vagy tejszínt és vaníliás cukrot és ezzel ecseteljük le  a tetejét, majd tegyük vissza még sülni úgy 10 percre).

Nincsenek megjegyzések: