2012. március 1., csütörtök

Giballa Katalin konyhája: Rákóczi túrós


Én a Rákóczi túróst piskóta alapra teszem,  olvastam valahol  nagyon megtetszett, rögtön meg csináltam és  még azóta még nagyon sokszor.

5 tojás sárgáját kikeverjük 5 ek. porcukorral 1 kk. sütőporral, hozzáadunk 5 ek.réteslisztet, 2 ek. étolajat majd a csipet sóval felvert tojásfehérjét.
Sütőpapírral kibélelt, olajjal vagy vajjal kikent, édes morzsával megszórt tepsibe elegyengetjük.
150 oC-ra  (légkeverés) előmelegített sütőbe addig sütjük, amíg a teteje kissé "megszilárdul". Erre simitjuk  a krémet.
50 dkg túrót kikeverünk 2,5 dl. tejföllel, 1 csomag vaníliás pudingporral, 5 tojás sárgájával, ízlés szerint vaníliás cukorral.
A masszát a piskótára kenjük. A felvert tojásfehérjét rácsosan elosztjuk rajta (nyomózsákkal, de én kiskanállal csináltam). A rácsok közé lekvárt pakolunk én barack és szederlekvárt használtam.
Visszatoljuk a sütőbe és még kb. 20 percig sütjük, amíg a tojásfehérje aranybarna nem lesz.

Nincsenek megjegyzések: