2012. augusztus 22., szerda

Körörmpörkölt


Posted by PicasaLám-lám, még mindig tudom fokozni a kalóriabevitelt, mondjuk most egy kis körörmpörkölttel. 
Mentségemre legyen mondva, azért egy kis húst is teszek bele.
Friss körmöket és egy kicsi csülköt vásárolok. A gázrózsám szeretem őket "gyantázni", mert eyik-másik olyan szőrös tud lenni.
Emlékszem a munkahelyemen nagyon finomra csinálták ezt az ételt, de hát egyik-másik darab igencsak "pelyhes" volt. Alig győztem kidarabolni.Ámélkodva néztem, hogy egyik-másik munkatársam hogy fogyassza el szőröstől-bőröstől,  de hát ki mit tanult..... Emlékszem drága nagymamám milyen gondossággal pucolt meg mindent, mondhatni makulátlanra. Én is próbálkozom, próbálkozom.....

Na hol is tartottam, szóval a gyantázásnál. Ezt követően alaposan hideg víz alatt lemosom. Pörköltalapot készítek, annak ellenére, hogy a körömpörköltnek enélkül is jó sűrű szokott lenni a szaftja, de hát az íze kedvéért. Beleteszem a körmöket, csülökdarabokat, fűszerezem sóval, borssal, köménymaggal. A levét időnként szaporítom egy kis vízzel.

Amikor a bőrös alkatrészek már félig puhák,akkor teszek bele kis darabokra vágott lapockát, vagy egyéb szaftos húst.
Hozzá főtt krumpli, vagy benne főtt krumpli na és valami savanyúság, ami jelen esetben kovászos uborka volt.

Nincsenek megjegyzések: