2012. augusztus 18., szombat

Töltöttcsirke


Posted by PicasaA töltöttcsirkét 
mire odaértem a fénygépező géppel, sajnos "mohó" családtagom már sikeresen feldarabolta. Legalább látjátok belülről :)))

Szép nagy  házicsirkét besóztam, 4 zsömlét áztatás után jól kinyomkodtam, ment hozzá 4 tojás, só, bors, petrezselyem apróra vágva, igen kicsi reszelt hagyma és egész csirkemájakat  kevertem bele, mert így aki nem szereti az ki is hagyhatja. A csirke hasüregét jó alaposan megtömködtem a töltelékkel, nem szoktam bevarrni vagy tűzködni, hanem egyszerűen a csirke "feneke" alá nagy egy pucolt krumplit, vagy egy galacsinná gyűrt alufóliát teszek, így nem folyik ki a töltelék, ami ha már rögzült, kiveszem alóla a támasztékot.
Ha marad töltelék, félreteszem és  és a sülés fele idejébe csak úgy a tepsibe zúdítom és szép pirosra sütöm a csirkével együtt. A sülés utolsó negyedórájába pirosaranyból kis pöttyöket nyomok a csirkére, az ecsetet jó alaposan a csirke zsiradékjába mártom és elkenem rajta. Ettől különösen szép piros és ropogós lesz az ebédünk. .

Nincsenek megjegyzések: