2012. május 22., kedd

puncsos-csokis-vaníliás kuglóf


Posted by PicasaEnnek a tarka kuglófnak
alapötletét az interneten találtam, csak módosított változatát csináltam meg.
30 dkg réteslisztet, 1 csomag sütőport, kb. 15 dkg porcukrot, 5 felvert tojást, 15 dkg vajat összekevertem.
A kapott tésztát háromfelé osztottam.
Elsőbe belekevertem 1.5 dl. tejjel elkevert 1 csomag étcsokis pudingport.
A második hasonlóan, csak 1 csomag puncs ízű pudingpor.
Harmadikban 1 csomag vaníliás pudingport, valamint házi vanília kivonatot és pár csepp citromsárga ételfestéket.
A puncsoshoz tettem egy maréknyi rumba áztatott mazsolát, a csokisba 1 marék csokipasztillát, a vaníliásba úgyszintén maréknyi  rumos meggyet
A kuglófformát jó alaposan kivajaztam és felváltva belekanalaztam a  szép színes tésztákat.
150 oC-ra  (légkeverés) előmelegített sütőbe tűpróbáig  sütöttem (kb. 40 perc).

Amikor megsült, deszkára borítottam, konyharuhával letakartam, majd kihűlés után étcsokoládét olvasztottam fel tejszínnel, kicsi rummal és leöntöttem kuglófunkat, csak úgy lazán, nem fontos, hogy mindenütt takarja a csokoládé, hagytam csak lecsorogni.

Nincsenek megjegyzések: