2012. május 10., csütörtök

Sonkás tészta


Posted by PicasaSonkás tésztát
nem is csináltunk még itthon, de valahol már ettem régen,úgy gondoltam, hogy időnként a hétköznapi ételekbe is kell nálunk egy kis frissítés.
Volt még a fagyasztóba igazi "parasztsonka" darabka, ez kiváló volt hozzá.
Olasz tésztát használok általában, így ehhez a műhöz is Itália szélesmetéltjét   vettem célba.
Egy csomag tésztát sós, kissé olajos vízbe feltettem főzni. Amíg főtt a sonkát apróra kockáztam, egy nagyobb serpenyőbe kacsazsírt tettem, ezen forgattam át a sonkát.  Nem igazán pirítottam, inkább csak "megfuttattam" benne, hogy a zsiradék vegye át a sonka finom enyhén  füstös ízét és a kiváló aromáját.
A leszűrt tésztát a sonkás zsiradékra borítottam és két kanállal szép komótos élvezettel összekevertem.
Nagyon egyszerű ebéd, mondhatni semmitmondó, de most nem cseréltem volna el egy szép szelet  bélszínre sem.

Nincsenek megjegyzések: