2012. május 3., csütörtök

Rakott kalács

Maradt húsvétról diós-lekváros, mákos és kakaós kalács (úgy fél-fél rúd), amit felszeletelve a fagyasztóba tároltam.
Valami gyorsat akartam csinálni, úgy gondoltam ez most pont megfelelő lesz a tejfölös, kolbászos krumplileves után.
Fél liternyi tejet felmelegítettem vaníliás cukorral.
1.5 liter tejből 4 tojás sárgájából, 2 csomag vaníliás pudingportból vaníliakrémet főztem, vaníliás cukrot és még egy kis vaníliakivonatot is tettem bele, hogy nagyon-nagyon vaníliás legyen.
A kalácsokat felváltva mártogattam a meleg tejbe, és egy jó alaposan kivajazott  tepsi aljára egymásmellé sorakoztattam őket. Fele krémet szépen elosztottam rajta, majd erre jött a következő kalácsréteg, majd a krém másik fele.
30 percig 150 oC-ra előmelegített sütőbe sütögettem, majd a megmaradt tojásfehérjéből, 5 ek. cukorral kemény habot vertem és az elősütött kalácsra osztottam.
Még 15-20 percig sütöttem, amíg a hab aranybarna nem lett. Kihűlés után kockára vágva tálaltam.
Langyosan is jó, mert muszáj volt tesztelnem, de csak hidegen lehet szépen darabolni, de mielőtt asztalra tesszük, várjunk úgy 15-20 percet, mert csak úgy lesz finom krémes az állaga.

Nincsenek megjegyzések: