2012. február 28., kedd

Giballa Kati konyhája:" Sült csülök tálalva


Posted by PicasaCsülök sülve
Ez egy szép nagy 5-6 kg-os csülök volt, már majdnem kis sonka. De családi ebéd volt, ezért gondoltam ezt sokan szeretik, de hidegen is  - ha marad - jó megenni.
Az előre szeletirányokba a bőrénél bevagdalt , sok-sok fokhagymával megtűzdelt  csülköt még kora reggel bedörzsöltem jó sok sóval, majd egy mély tepsibe tettem (a vége még így is kikandikált belőle), felöntöttem annyi vízzel., amennyit a tepsi elbírt (persze én is), szorosan beborítottam alufóliával és betettem  a 180 oC-ra előmelegített sütőbe.
Így hagytam úgy jó 3 óra hosszan időnként a vizet pótoltam. Amikor elkezdett puhulni, levettem a fóliát és hagytam saját zsírjába ropogósra sülni.
Tálalásnál nagy tálra tettem és ropogósra sült krumplit adtam hozzá.

Nincsenek megjegyzések: