2012. február 27., hétfő

Giballa Katialin konyhája:Rakott tészta


Ezt a rakott tésztát én boltban kapható friss lasagne lapokból szoktam csinálni. Számomra ez a tészta szinte utánozhatatlanul finom.
Fél liter tejfölt, kevés sót, 2 dl főzőtejszínt, 15-20 dkg reszelt sajtot (ki milyet szeret, én néha még apróra vágott  Camembert sajtot is teszek bele), 5 tojás sárgáját jól összekeverek.
A vajjal kikent tapsit kirakom egy sor tésztalappal., a tejfölös krém egy részével meglocsolom  és így tovább még az utolsó tésztalap is rákerül. Úgy kell gazdálkodni, hogy a tetejére egy kicsit több kerüljön, mint a tészták közzé. Erre még szórok külön reszelt sajtot, és  még rádobálok 5-6 dkg  apróra vágott vajdarabkát. 20 percre a 150 oC-ra (légkeverés) előmelegített sütőbe teszem,  majd még kb. 20 perc 180 oC-on, amíg sötét arany szinű nem lesz. Ha van maradék nagyon finom még másnap is,  én még fagyasztani is szoktam és mikróba felmelegítem.
Nem kalóriaszegény, De a mondásom az, hogy együnk mindent ami jólesik, csak mértékkel.

Nincsenek megjegyzések: