2012. február 24., péntek

Giballa Katalin konyhája: Vörös bársony torta (első próbálkozás)


Posted by PicasaRed velvet, avagy bibor-bársony torta

2x8 tojásból 2 lap  piskótát sütünk a következőkből:
Laponként:
8 tojás sárgája
8 ek. porcukor
csipet só
7 ek. rétesliszt
2 ek. étolaj 
1-2 ek. céklapor (figyeljük a szinét), vagy piros ételfesték, a megfelelő
szín  elérésig.
1 csapott ek. kakaópor.
1 csipet sóval 8 tojás felvert habja.

Töltelék és a külső felület kenésére:

1 liter cukrásztejszín felverve  (ha nem elég kemény adjunk hozzá 1 csomag habfixálót.
2 csomag tejszinízű pudinport az előirásoknak megfelelően megfőzni (ha kész, csak a tetjét szórjuk meg vaniliáscukorral, mert a cukrásztejszin édes)
Vanília kivonat (én kóstolgatom, hogy mikor lesz jó vaníla ízű)
20 dkg puha sótlan vaj
A kihűlt pudingot összekeverjük a vajjal, vaniliakivonattal, majd óvatosan belekeverjük a tejszint.
Most ismét kóstoljuk meg, ha valaki édesebben szereti akkor mét tehet hozzá cukrot, vaniliáscukrot. 
Kb.1 órára hűtőbe tesszük.
A krém egy részével megtöltjük a bibor-bársony lapokat, a maradékot rákenjük a tetejére és az oldalára.
Nekem még maradt ki krémem, abba tettem 2 ek holland kakaóport és nyakon öntöttem Jamaikai rummal (ha gyerek is eszik belőle, akkor rumaroma)
Ezzel a krémmel kis halmokat nyomtam a nyomózsákkal, középen csokilapokkal, ostyarózsával dekoráltam.
Ez egy hatalmas adag, lehet felezni, sőt még negyedelni is az előirt mennyiséget.
Egyébként nagyon finom. (Mi az, hogy finom, oltári jó)

Nincsenek megjegyzések: